اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

تدوین برنامه‌های جامع وزارت بازرگانی برای سال جهش تولید در حوزه تحریک تقاضا

معاون امور صنایع وزیر صمت گفت: وزارت بازرگانی برای سال جهش تولید در حوزه تحریک تقاضا و افزایش اشتغال در ۱۲ حوزه فعال صنعتی برنامه جامعی دارد.

تدوین برنامه‌های جامع وزارت بازرگانی برای سال جهش تولید در حوزه تحریک تقاضا

 به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، مهدی صادقی نیارکی صبح امروز در نشست رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اراک‌ اظهار کرد: چون اقتصاد ما کوچک شده است در حال حاضر بحث صادرات برای کشور بسیار حائز اهمیت است. 

وی تصریح کرد: کشورهای دنیا پس از شیوع کرونا دچار مشکلاتی در حوزه صادرات شده‌اند؛ این فرصت خوبی است که روی کشورهای اطراف تمرکز کنیم و نیازهای آن‌ها تامین شود. 

معاون امور صنایع وزیر صمت با بیان اینکه استان مرکزی پتانسیل خیلی خوبی در حوزه صنعت بالاخص حوزه نفت و گاز دارد که می‌توان نمایشگاه‌های تخصصی را در این حوزه در استان  برگزار کرد، ادامه داد: بازار خوبی در عراق و سوریه داریم که استان مرکزی می‌تواند مرکز صادرات حوزه نفت و گاز در حوزه غرب آسیا باشد.

نیارکی گفت: وزارت بازرگانی برای سال جهش تولید در حوزه تحریک تقاضا و افزایش اشتغال در  ۱۲ حوزه فعال صنعتی برنامه جامعی دارد.

در بدترین شرایط اقتصادی هم فرصت‌های خوبی برای استفاده وجود دارد 

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اراک نیز گفت: تلاش شده است علاوه بر فراهم شدن ساختمان جدید که لازمه یک ساز و کار اجرایی برای اتاق است، برنامه‌های مدونی نیز برای اجرا برنامه ریزی شود. 

منوچهر توسطی افزود: شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان مرکزی به عنوان شورای برتر در کشور انتخاب و استان مرکزی در حوزه بهبود شاخص فضای کسب و کار رتبه اول را در کشور کسب کرده است. 

وی تصریح کرد: تمام واحدهای داخلی اتاق با تمام توان در راستای پیشبرد اهداف اقتصادی استان  فعالیت می‌کنند. 

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اراک ادامه داد: اعتقاد داریم که در بدترین شرایط اقتصادی هم فرصت‌های خوبی برای استفاده وجود دارد. 

توسطی بیان کرد: زیرساخت‌های اقتصادی ما خوب نیست و برنامه جامع برای توسعه اقتصادی نداریم.

وی تاکید کرد: مقاومت بخش خصوصی کشور بالاست و در این شرایط بد در حال ایستادگی هستند، می‌طلبد که وزارت صمت هم یک برنامه جامع را برای سال جهش تولید ارائه دهد.

انتهای پیام/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول